Keväällä 1993 aloitin lievän luovan kriisin jälkeen uuden teossarjan työstämisen. Työnimenä uusilla kuvilla oli tuolloin maailmankuva-sarja. Myöhemmin nimesin kasvavan kokonaisuuden käsitteellä MUNDUS. Latinankielinen mundus-sana merkitsee maailmaa. Se on kaikessa monimuotoisuudessaan taiteellisen tutkimukseni kohde. Matka maailmankuvien parissa on jatkunut jo neljännesvuosisadan. Teossarjaan kuuluu tällä hetkellä lähes 180 korkokuvamaalausta, saman verran taidegrafiikan vedoksia, muutama kookas arkkitektoni ja yli 90 luonnosmaalausta.
Olen intohimoinen kulttuurinomadi ja historiallisten asioiden pohtija. Työskentelyni muistuttaa ideointivaiheessa tutkijan työtapaa. Kuva-aiheeni löytyvät taidemuseoista, kirkoista ja muista kulttuurikohteista ulkomaisten ja kotimaisten opintomatkojen aikana sekä jatkuvasta tutkimustyöstä kirjastoissa, arkistoissa ja internetissä. Pyrin kartoittamaan kuvataiteilijan näkökulmasta ihmiskunnan arkkityyppistä kuva-aineistoa ja kollektiivista muistiperintöä.
Haluan tehdä olemassa olevista kuvista henkilökohtaisia tulkintoja. Taidemaailmassa keskustellaan nykyään kriittisesti kulttuurisesta omimisesta eli appropriaatiosta. Mielestäni kuvataiteilijan tulee tehdä oma taiteellinen tutkimustyönsä avoimesti, tarkasti ja ehdottomasti kunnioittaen alkuperäistä kuva-aihetta. Hallittu kuvalainaus ja sen omaperäinen tulkinta on osa kuvataiteilijan perinteistä työskentelytapaa.
Olen vanhan geometrisen tradition jatkaja. Teokseni liikkuvat maalauksen ja kuvanveiston välimaastossa. Viime aikoina olen kutsunut kuviani korkokuvamaalauksiksi. Työstän ensin puumateriaalista suuritöiset maalauspohjat, jotka myöhemmin viimeistelen maalaamalla. Yleensä arvostan työskentelyssäni pelkistystä, mutta toisinaan ihastun ruudukkomaisiin sokkeloihin ja monimutkaisiin koristekuvioihin.
Pyrin tekemään monikerroksellisia teoksia. Vaikka kuvani näyttävät hyvin abstrakteilta, on niillä jokaisella alkukuvansa taidehistoriassa. Kutakin teosta voi siis tarkastella simultaanisesti sekä abstraktina että esittävänä kuvana. Lähtökohtakuva voi olla jonkun taideteoksen pieni fragmentti tai sen pelkistetty kokonaishahmo. Kuva-aiheet on valittu tuhansien alkukuvien joukosta. Tärkeää on ollut, että olen voinut samastua kuviin ja kuvien tekijöihin. Jokainen heistä on ollut minun henkinen esi-isäni. Jos olisin elänyt aikaisemmin, olisin työskennellyt heidän joukossaan.